Přeskočit na obsah
Domů » Magazín o bavlně » Jak zajistit kvalitní spánek ve stresujících dobách

Jak zajistit kvalitní spánek ve stresujících dobách

kvalitní spánek

Pravděpodobně jste již mnohokrát slyšeli, že kvalitní spánek je jednou z nejdůležitějších věcí pro vaše fyzické i duševní zdraví. Přemýšleli jste ale někdy o tom, jak moc stres ovlivňuje vaši schopnost usnout, a tím pádem, jak moc ovlivňuje vaše zdraví obecně? Pokud obecně málo spíte nebo trpíte nespavostí, je pravděpodobné, že jste ve stresu více než průměrný člověk. Stres způsobuje, že vaše srdce bije rychleji a ztíží vám dosažení klidného spánku, zejména pokud jste ve stavu úzkosti. Vaše tělo potřebuje více energie, aby se postaralo o všechny různé věci, které dělá, když jste vzhůru. 

Co se stane, když nebudete mít dostatek spánku? 

Nedostatek spánku může vyvolat mnoho příznaků, které se mohou podepsat na vašem zdraví a vést i k vážnějším problémům v budoucnu. První, čeho si všimnete již po jedné noci špatného spánku, je, že budete pravděpodobně podráždění a budete mít problém se soustředěním během dne. Nebudete se cítit tak energičtí a možná budete mít problém zvládat obvyklé denní aktivity. Pokud však tento stav trvá několik nocí nebo dokonce týdnů, mohou se začít projevovat méně zjevné účinky.

Nedostatek spánku se spojuje s řadou zdravotních problémů, od vysokého krevního tlaku a mrtvice až po obezitu a cukrovku. Tyto stavy často doprovází problémy, jako jsou záněty, přibývání na váze, deprese, úzkost a ztráta paměti.

Neexistuje žádné magické číslo, které by určovalo, kolik spánku každý potřebuje – závisí na vašem věku, životním stylu, zdravotních návycích a všech dalších faktorech, které ovlivňují vaši celkovou pohodu. 

Co dělat pro zdravý spánek

Spánek je vzácná věc a to především, pokud se bavíme o kvalitním spánku. Přestože existuje mnoho přírodních prostředků, které vám mohou pomoci lépe spát v noci, skeptici nemusí věřit, že některá z těchto metod bude fungovat. Faktem však je, že mnoho lidí tyto tipy použilo a dosáhlo výsledků.

Zde je tedy návod, jak v noci lépe spát:

  • Nejprve se snažte první hodinu před spaním nesledovat televizi ani nepoužívat notebook či chytrý telefon. Modré světlo z obrazovek může narušit náš cirkadiánní rytmus – vnitřní hodiny, které nám pomáhají určit, kdy máme spát a kdy být vzhůru – proto je důležité vypnout zařízení, když se na noc ukládáme ke spánku.
  • Dalším způsobem, jak pomoci tělu uvolnit se do spánkového režimu, je cvičení jógy nebo meditace před spaním. Nemusíte být mistři v józe, stačí když si protáhnete svaly jednoduchými pozicemi. Jako je dětská pozice nebo pozice prkna, které vám pomohou se uvolnit a připravit se na klidný spánek.
  • Můžete také zkusit pít bylinné čaje s obsahem protizánětlivých látek, jako je heřmánkový a mátový čaj, nebo doplňky stravy pro spánek, nervy a stres. Obě varianty mohou pomoci snížit hladinu stresu, který může přispívat k nespavosti nebo jiným poruchám spánku.
  • Pokud máte špatný spánek, tak můžete vyzkoušet CBD oleje, které jsou určeny přímo na spánek.

Kvalitní spánek – doporučení

Nejdůležitější věcí, kterou můžete udělat pro zlepšení kvality svého spánku, je pečování o sebe. Stres vás připraví o kvalitní noční odpočinek a způsobuje, že budete během dne unavení. To vede k začarovanému kruhu, kdy stres ovlivňuje vaši schopnost spát, což způsobuje stres, když jste vzhůru, a tak dále. Když máte večer čas, snažte se ho strávit něčím, co je pro vás relaxační. Odložte telefon nebo jiné přístroje, které vás mohou udržet vzhůru a v pohotovosti, když jdete spát. Mimo prostředí je taktéž důležité vybavení vaši ložnice. Pro ten nejlepší spánek musíte mít také kvalitní matraci a postel.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.