Přeskočit na obsah
Domů » Magazín o bavlně » Jaká je nejlepší poloha při spánku?

Jaká je nejlepší poloha při spánku?

jaka je nejlepsi poloha na spani

Zjistěte, zda vaše poloha ve spánku vašemu spánku škodí nebo pomáhá. Kvalitní spánek není jen otázkou kvalitního povlečení. V dnešním článku se dozvíte víc!

Záda, bok nebo břicho – ať už spíte v jakékoli poloze, pravděpodobně vám to připadá stejně přirozené jako být levák nebo pravák. Ale ne všechny spánkové polohy jsou si rovné. Poloha vašeho spánku je ve skutečnosti jedním z mnoha faktorů, které ovlivňují typ postele, kterou byste si měli koupit: Osoby, které spí na břiše, potřebují podpůrnou, pevnou matraci, která jim pomůže s vyrovnáním páteře, zatímco lidé, kteří spí na zádech, těží z plyšových tvarů.

Ale pokud vaše poloha ve spánku ovlivňuje to, jak spíte, znamená to, že jedna poloha spánku je lepší než ostatní? Ano i ne. Poloha vašeho spánku může zhoršit nebo zhoršit kvalitu vašeho spánku a některé polohy spánku vám lépe pomohou zajistit si dobrý noční odpočinek. Ale nejlepší poloha pro spánek pro vás, nemusí být nutně nejlepší pro někoho jiného. Záleží na několika faktorech, jako je to, zda chrápete, zda máte nějaké zdravotní potíže nebo máte bolesti zad či kyčlí.

Jak na kvalitní spánek změnou polohy při spaní?

Je důležité věřit svým instinktům. Pokud se celou noc budíte, hodně se vrtíte nebo rušíte svého partnera chrápáním, možná je načase vyzkoušet jinou polohu spánku.

Ben Smarr je poradcem společnosti Oura pro vědu o spánku a odborným asistentem bioinženýrství a datové vědy na UC San Diego. Prostřednictvím Smarrova výzkumu zjistil, že lidé, kteří spí v určitých pozicích, mají celkově lepší kvalitu spánku. Vzhledem k tomu, že osobní preference a zdravotní problémy jsou velkým faktorem, je důležité, abyste se o své konkrétní situaci poradili se svým lékařem.

Spaní na boku

Chrápání může být velkou stížností na spánek, zvláště pokud spíte s partnerem. Ačkoli to samo o sobě nepředstavuje zdravotní problém, chrápání je jedním z příznaků, že můžete mít spánkovou apnoe – vážný zdravotní stav, který způsobuje, že ve spánku přestáváte dýchat.

Jedna z nejlepších poloh proti chrápání nebo spánkovou apnoe je na boku. „Zatímco pro mnoho lidí je nejpohodlnější spát na zádech, postranní spící chrápou méně, takže se to obvykle doporučuje,“ říká Smarr.

Ať už chrápete nebo ne, spaní na boku je podle The Sleep Better Council preferovanou polohou pro většinu lidí. Spát na levém boku je konkrétně nejlepší poloha, pokud trpíte nočním refluxem kyseliny, pálením žáhy nebo poruchami trávení. Pokud vás při spánku na boku bolí záda nebo kyčle, můžete si mezi nohy nebo kolena vložit polštář, abyste tlak zmírnili.

Spaní na břiše

Spát na břiše je lepší, než spát na zádech, pokud máte spánkovou apnoe, protože to stále umožňuje, aby vaše dýchací cesty zůstaly otevřené, což vám pomáhá lépe dýchat. To platí i pro chrápání, protože udržování dýchacích cest co nejvíce otevřených může tomuto problému pomoci.

Nevýhodou spaní na břiše je, že pokud máte bolesti krku nebo dolní části zad, může se to zhoršit. Je to proto, že spánek na břiše může způsobit, že váš krk bude umístěn v nepříjemném úhlu. Spánek na břiše také vyvede záda z neutrální polohy do polohy, která je více klenutá, což může mít za následek zhoršení bolesti v kříži. Pokud spíte na břiše a nemáte problémy, pak se nebojte měnit polohy. 

Spaní na zádech

Spát na zádech není dobrý nápad, pokud máte bolesti dolní části zad nebo spánkovou apnoe, podle The Better Sleep Council . A Smarr souhlasí, zvláště pokud chrápete nebo máte spánkovou apnoe.

„Když ležíte na zádech, vaše dýchací cesty se mohou snáze zhroutit, protože mají větší flexi zepředu dozadu, než ze strany na stranu. Zvednutí hlavy nahoru může pomoci přesunout váhu pryč z krku a snížit možnost, že se nos nebo krk uzavřou samy.“ ale je to kompromis mezi vertikalitou a dýcháním, což je těžké řemeslo,“ vysvětluje Smarr.

To znamená, že pokud nemáte spánkovou apnoe, spánek na zádech má několik výhod. Spánek na zádech je dobrý pro vaši páteř, protože vaše váha je v této poloze více vycentrovaná a rovnoměrně rozložená. Pokud máte kyselý reflux,  spánek na zádech je užitečný (článek na sleep.org). Protože jste otočeni vzhůru a je méně pravděpodobné, že budete mít zažívací potíže.

Informace obsažené v tomto článku jsou určené pouze pro vzdělávací a informační účely. Nejsou určeny jako zdravotní nebo lékařské rady. Jakékoli otázky týkající se zdravotního stavu nebo zdravotních cílů vždy konzultujte s lékařem nebo jiným kvalifikovaným poskytovatelem zdravotní péče.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.